Klasyczny model Forda USA. W zasadzie to zwykły pickup, przeznaczony do ciągnięcia ciężkich przyczep, tyrania na farmie. Od czasu do czasu może przewiezienia byka na pace.
W zasadzie mógł by to być pojazd o nadwoziu tak wyszukanym jak na przykład rodzimy Tarpan. Producent jednak nie pożałował środków na design. Lata ’60 i ’70 to złote lata motoryzacji w USA. Dzięki temu Ford Ranchero posiada piękną linię i stał się klasykiem, cieszy oko. Jego linię docenił również Steve Jobs – guru designu i User Experience XXI w.
Ranchero mylony jest z podobnymi samochodami
- Chevrolet El Camino – konkurencyjnym pickupem, o podobnym przeznaczeniu i również bardzo ładnej linii nadwozia
- Ford Torino / Gran Torino Elite, z którym z oczywistych powodów posiada wiele wspólnych części
Przeniesienie napędu
Jak przystało na klasycznego przedstawiciela motoryzacji USA napęd przenoszony jest za pośrednictwem wału na tylną oś. Dzięki temu mimo sporej długości samochód posiada bardzo mały promień skrętu i jest nad podziw zwrotny.
Historia Forda Ranchro i modele
Fordy Ranchero zaczęły pomrukiwać na amerykańskich drogach zimą 1956/1957 roku. W wersji ekonomicznej wyposażone były w silniki V8 4.8l Nadwozie oddawało styl i ducha lat ’60.
Edycje Forda Ranchero
I – (’57 – ’60)
II – (’60 – ’66),
III – (’66 – ’68)
IV (’68 – ’70)
V – (’70-’72) powiew nowoczesności i sportowa linia
VI – (’72 – ’77) jeszcze bardziej sportowo, jeszcze większe pojemności i więcej mocy; Ranchero 500
VII – (’77 – ’79) tył klasycznie, bez udziwnień ale przód bardzo zmieniony