Klasa samochodu, czyli autosegment, jest umownym zbiorem pojazdów o pewnych cechach i standardzie. O zaliczeniu danego auta do konkretnego segmentu decyduje jego wielkość (rozstaw osi, długość, szerokość), kształt nadwozia, cena, pojemność silnika, obszerność wnętrza. Podział na klasy ma charakter orientacyjny, a granice segmentów są niekiedy bardzo płynne, dlatego wiele pojazdów można przyporządkować do dwóch kategorii.
W Europie i USA stosuje się różne kryteria podziału. Na Starym Kontynencie bardziej liczy się wielkość auta, natomiast ludzie zza oceanu dla określenia klasy kierują się głównie ceną. W przypadku złożonych porównań używa się obu wyznaczników. tj. wielkości i ceny, choć stylowe samochody amerykańskie określa się raczej po dacie produkcji, rodzaju napędu (tylna oś), pojemności silnika, wyznaczniku mocy do masy i osiągach.
Wedle tak zdefiniowanych kryteriów w USA można wyróżnić następujące klasy: subkompakt, kompakt, sportowy sedan, klasa średnia, klasa luksusowa, klasa pełnowymiarowa, krążowniki szos. Oprócz tego istnieją dwie kategorie specjalne: hot-rod (auta zabytkowe ze zmodyfikowanymi nadwoziami; w rzeczywistości nie posiadają statusu zabytku i mogą się poruszać po drogach publicznych na specjalnych zasadach) oraz muscle cars (dwudrzwiowe, wielolitrażowe z nadwoziami sedan lub coupé).
Stylowe samochody amerykańskie na pewno należy zaliczyć do tej ostatniej kategorii. Zapewne każdy miłośnik motoryzacji albo amerykańskich filmów zna takie marki jak: ford Mustang, AMC, Dodge, Pontiac, plymouth Barracuda.
Dzisiaj pojazdy tego typu nie mają racji bytu ze względu na astronomiczne ceny ropy i paliwożerność, niemniej na aukcjach osiągają wysokie ceny.